قیمت خودرو|قیمت ماشین|فروش خودرو|فروش ماشین|خرید خودرو

خرید و فروش خودرو و لوازم جانبی و آخرین قیمت روز خودرو ها و ماشین های بازار های داخلی و خارجی

قیمت خودرو|قیمت ماشین|فروش خودرو|فروش ماشین|خرید خودرو

خرید و فروش خودرو و لوازم جانبی و آخرین قیمت روز خودرو ها و ماشین های بازار های داخلی و خارجی

نیسان ورسا هاچ بک

 سال 2004 بود که نیسان، خودروی سدان جدید خود را با عنوان نیسان تیدا وارد بازار کرد. خودرویی که با عناوین مختلف در مناطق گوناگون دنیا وارد شبکه فروش شد. نیسان ورسا اسمی بود که این خودرو در بازار ایالات متحده برایش انتخاب شده بود. سال 2009 نیسان ورسا 1.6 که آن هم به صورت سدان ساخته شده بود وارد بازار امریکا شد. خودرویی با گیربکس دستیِ پنج سرعته، تایرهای 14 اینچی و چندین آپشن جدید نسبت به خودروهای موجود در بازارِ آن زمان.

 
و امروز نیسان، مدلِ هاچ بک یا مینی ام پی وی این خودرو را که روی کاغذ پتانسیل فراوانی برای به دست گرفتن حلقه بازار، بین خودروهای هاچ بک دارد، معرفی کرد. خودرویی در بالاترین کیفیت مصرف سوخت، یک قیمت بسیار مناسب و چندین آپشن جذاب دیگر که بی شک بازار را به سوی خود جذب خواهد کرد.


اما همه داستان را نمی توان از روی کاغذ گفت. برای همین سری به سن دیاگو می زنیم، جایی که قرار است اولین ورسا نوت هاچ بک 2014 مورد بررسی قرار گیرد. اتومبیلی که بر اساس طراحی و تولید شده و اکنون با نام به بازار راه یافته است.


در نگاه اول، به نظر می رسد بر اساس طراحی و ویژگی های خودرو، قیمت 13990 دلار حتی برای حالت پایه و بدون پکیج هایش قیمتی بسیار کم نسبت به انتظار بازار خودرو بوده است و مطمئنا در قسمت های مختلفی از دنیا و مخصوصاً در بازارهای رقابتی به دلیل کمبود بودجه در خط تولیدش، این قیمت اندکی افزایش خواهد یافت.
مزایا و معایب طراحی نیسان ورسا هاچ بک 2014
از نظر طراحی خارجی با اینکه برخی از ویژگی های خود را از دیگر خودروهای نیسان به عاریه گرفته (به طور مثال چراغ های جلو از نیسان لیف و چراغ های عقب از خودروهای اسپرت سری Z ) اما باز هم نسبت به مدل سدانِ خود و حتی دیگر خودروهای هاچ بکِ داخلِ بازار از طراحی بهتر و برجسته تری برخوردار است. ولی متأسفانه جای هیچ تعریفی از طراحی داخلی اش وجود ندارد، یک طرح بندی پایه ای به وسیلهٔ مقدار زیادی پلاستیک سخت و دیزاینی قدیمی که تمام ویژگی های اتاقش را از سطح ممتازی که انتظار داشتیم پایین آورده است و حتی استفاده از نوعی ماده سخت برای ساختن دسته های صندلی جلو، بی تردید کاربران آن را شاکی خواهد کرد. اندکی فضا و ارتفاع بیشتر برای صندلی های عقب و مناسبتر شدن آن برای افراد بزرگسال و همچنین افزایش ظرفیتِ بار پذیری این خودرو به میزان 0.58 متر مکعب که با تا شدن صندلی های عقب حتی بیشتر هم می شود، می تواند تنها امتیازاتِ مثبتِ طراحی داخلی اش باشد. هر چند از قدرت جذب سر و صدای اتاق این خودرو که گروه بررسی را شوکه کرده بود، نمی توان بی تفاوت گذشت.
نکات رانندگی
به وضوح می توان گفت:در این کلاس از خودروها تنها عنصرِ صرفه اقتصادی و مصرف سوخت می تواند گوی سبقت را از دیگر رقبا برباید. پس منتظر هیچ سورپرایزی از طرف نیسان ورسا هاچ بک 2014 نباشید.
یک موتور 1.6 لیتری با چهار سیلنر و ارائه قدرت قابل قبول 109 اسب بخار و گشتاور 107 پوند در هر فوت به همراه یک گیربکس دستی پنج سرعته با نوع CVT (با قدرتِ تغییر پذیری مداوم) اطلاعات هایلایت شدهٔ این خودرو هستند.
جالب است بدانید، گیربکس CVT(continuously variable transmission) در اوایل دهه 50 توسط یک هلندی ساخته شد. این نوع گیربکس ها بر خلاف گیربکس های مکانیکیِ معمول با توجه به دور موتور و سرعت اتومبیل، نسبت انتقال را تغییر می دهند.
بدون تردید، برجسته ترین ویژگی نیسان ورسا هاچ بک 2014 مصرف سوخت پایین آن است،6.72 لیتر در هر 100 کیلومتر که نسبت به نسل های پیشینش که در بهترین حالتشان 6.92 لیتر مصرف در هر 100 کیلومتر داشتند، این خودرو را وارد خودروهای محبوب EPA (آزانس حمایت از محیط زیست) خواهد کرد. مصرف پایینی که مهندسان نیسان علت آن را کاهش 300 پوندی وزن خودرو به همراه استفاده موثر و دقیق از عناصر آیرودینامیک در طراحی خارجی و همچنین سیستم های کنترل باز و بسته شدن شیشه های اتومبیل در سرعت های مختلف ذکر کرده اند.

انتظار می رود نیسان ورسا هاچ بک 2104 با قیمت مناسب و مصرف پایین سوختش، همراه با یک پکیج، شامل سیستم ضدسرقت، گرمازای صندلی های جلو و فرمان، سیستم شناسایی صدا، قابلیت نوشتن و ارسال پیام های متنی به وسیله صدای راننده، سیستم هدایت از طریق گوگل و چند دوربین با کلاسِ منحصر به فرد برای کمک به راننده در هنگام پارک، خیلی زود به خود را به صدر جدول فروش خودروهای کلاسِ هاچ بک برساند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.