قیمت خودرو|قیمت ماشین|فروش خودرو|فروش ماشین|خرید خودرو

خرید و فروش خودرو و لوازم جانبی و آخرین قیمت روز خودرو ها و ماشین های بازار های داخلی و خارجی

قیمت خودرو|قیمت ماشین|فروش خودرو|فروش ماشین|خرید خودرو

خرید و فروش خودرو و لوازم جانبی و آخرین قیمت روز خودرو ها و ماشین های بازار های داخلی و خارجی

معرفی ماشین فراری برلینتا F 12



هر مدل جدید فراری دقیقا باعث حقارت مدل های قدیمی تر می شود ! عملکرد مدل های جدید بیشتر و بهتر از مدل های پیشین فراری بوده و بهبود هایی هم در همه بخش های خودرو انجام میگیرد ..........
  
مدل معرفی شده F12 هم از این هایی که گفتیم دور نیست . در F12 از شاسی جدیدی استفاده شده است که مهندسین اسکاگلیتی آن را طراحی کرده اند . حتی فراری در ساهت این شاسی از آلیاژ 12 آلومینیوم استفاده کرده است که برخی از آنها برای اولین بار در صنعت خودروسازی به کار رفته است . این شاسی بسیار مستحکم است و تحمل پیچشی آن نیز بسیار بالاست به صورتی که 20 درصد بیشتر از شاسی تمام فولادی 599 است و در عین حال 70 کیلوگرم از مدل های 599 GTO و 153 کیلوگرم نیز کمتر از 599 GTB است . حال که از مهندسی فراری می گوییم باید گفت که مانند بقیه سوپر سریع و سوپر اسپرت های فراری ، طراحی فراری F12 برلینتا با همکاری مشترک مرکز طراحی فراری (FSC) و استودیوی طراحی پنین فارینا صورت گرفته است . فراری همیشه شاهکارهای مهندسی اش را که دستاورد دانش و سال ها کوشش [ نه تنها سال ها بلکه بهتر است بگوییم دهه ها ] فنی اش است روی سوپرماشین هایش پیاده می کند . به همین دلیل است که نام فراری سال ها است در نا خودآگاه ما یاداور خودرویی پر سرعت و تند و تیز تلاقی می شود ! به طور کلی می توان گفت F 12 را می توان حاصل هر آنچیز دانست که فراری تا به امروز از علم آیرودینامیک فرا گرفته است . فشار عمودی وارده به فراری F 12 برلینتا که حاصل مهندسی موشکافانه و دقیق فراری است در سرعت 200 کیلومتر بر ساعت به 123 کیلوگرم می رسد . این ها همه چرتکه انداختن های مکرر فراری است ! اونقدر حساب و کتاب می کنند که آدم دیوونه می شه ! اینها تازه بخشی از کار است و تنها جزء کوچکی از ویژگی های برلینتا است . در بخش طراحی فراری دو تکنیک جدید به کار برده است .Aero Bridg  و Active brake cooling / Aero Bridg یک نوع تکنیک طراحی است که به موجب آن طراحی موجی شکل کاپوت ، ورودی های هوای سپر ، و همچنین قوس های زیبا و دقیق گلگیرهای جلویی قسمتی از جریان هوا بجای عبور از روی خودرو در کناره های بدنه امتداد می یابد . طراحی بدنه فراری و کابین فراری واقعا و به طور حیرت آور و بی نظیری زیبا و اصولی ساخته شده است و فقط ذهن اندک من را وادار به یادآوری یک کلمه کرد : « سوپر اسپرت به معنای واقعی » توسط این طراحی بی عیب و فک انداز! مهندسین فراری توانسته اند عدد 0.299 را برای ضریب درگ F 12 که نشان از موفقیت تیم طراحی و مهندسین فراری را دارد ثبت کنند . این عدد ریاضی بیانگر موفقیت فراری است اما در تعریف دو واژه ی یاد شده Active brake cooling نیز سیستم الکترومکانیکی جدید است که توسط آن دمای دیسک های ترمز را کنترل و به محض افزایش ناگهانی ، بلافاصله دریچه های مخصوص هوا را باز می کند . در صورتی که ورود هوا لازم نبود ( عدم نیاز به باز بودن ) دریچه ها بسته شده تا تاثیری روی آیرودینامیک حساب شده اش نداشته باشد . نیروگاه عظیم الجثه اما سبک وزنی که برای این فراری در نظر گرفته شده همان پیشرانه 6.3 لیتری تنفس طبیعی FF است .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.