قیمت خودرو|قیمت ماشین|فروش خودرو|فروش ماشین|خرید خودرو

خرید و فروش خودرو و لوازم جانبی و آخرین قیمت روز خودرو ها و ماشین های بازار های داخلی و خارجی

قیمت خودرو|قیمت ماشین|فروش خودرو|فروش ماشین|خرید خودرو

خرید و فروش خودرو و لوازم جانبی و آخرین قیمت روز خودرو ها و ماشین های بازار های داخلی و خارجی

بررسی ماشین دوج SRT Viper جدید - 2013



در SRT وایپر به جز فرم کلی خودرو ، همه چیز حتی لوگوی مار افعی آن نیز دچار تغییر شده ! چراغ های جدید خودرو که در جلو 21 و در عقب 50 لامپ LED دارند ، شاید یکی از بارز ترین تفاوت های ظاهری SRT وایپر با نسل گذشته خود باشد ............

  


سپر های جدید جلو و عقب و گلگیر ها از پلاستیک های تقویت شده شکل گرفته . سقف و کاپوت کشیده که دارای دو ورودی هوای جدید می باشد نیز از فیبر کربن ساخته شده که به همراه درب های الومینیومی ، منجر به کاهش 45 کیلوگرمی وزن خالص وایپر شده اند . این وزن که در جلو و عقب به ترتیب به صورت 49 و 51 درصد توزیع شده در کنار افزایش 355 میلیمتری عرض خودرو و طراحی ایروداینامیکی انتهای درب صندوق ، ظاهرا آن چنان پایداری خوب و قابل اعتمادی فراهم کرده که نه از دیفیوزر خبری هست و نه از اسپویلر عقب . همچنین طراحی مجدد شاسی و بدنه خودرو نیز هم به افزایش 50 درصدی استحکام پیچشی آن منجر شده و هم ضریب درگ SRT وایپر به 346/0 رسانده است .

اگر کاپوت خودرو را باز کنید اولین چیزی که جلب توجه می کند ضربه گیر X شکلی است که تماما از منیزیم ریخته گری شده است . SRT وایپر همان موتور 8.4 لیتری با بلوک آلومینیومی سابق خود را داشته با این تفاوت که پیستون های فورج کاری شده دارد و منیفولد های کامپوزیتی سبک تر نیز جای نمونه های فولادی ضد زنگ را گرفته اند . فلایویل نیز پس از دو دهه برای نخستین بار از الومینیوم ساخته شده است . این اصلاحات در کنار بهبود سیستم اگزوز که کاهش 20 درصدی فشار گازهای خروجی بر موتور را به ارمغان اورده ، منجر به افزایش 40 اسبی قدرت و 53 نیوتون متری گشتاور تولیدی موتور شده اند . آنگونه که رالف گیلز گفته ، SRT وایپر هم اکنون بیشترین گشتاور تولیدی موتورهای تنفس طبیعی جهان را در اختیار دارد . در نسبت قدرت به وزن نیز این خودرو با ثبت رکورد 7/410 با غلبه بر رقیبان امریکایی خود یعنی کوروت ZR1 و شلبی GT500 ، بعد از بوگاتی ویرون 16.4 و فراری F12  برلینتا در جایگاه سومی جهان قرار گرفته است . گیربکس 6 سرعته خودرو ساخت کمپانی امریکایی Tremec  بوده که با اصلاح ضرایب ، زمان تعویض دنده ها را 12.5 درصد سریع تر کرده است . متاسفانه طبق یک سنت دیرینه ، امکان استفاده از گیربکس های اتومات حتی به صورت سفارشی هم امکان پذیر نخواهد بود !

درون کابین

یکی از بزرگترین ایرادات وارده به نسل های گذشته وایپر ، داشتن فضای درونی فوق العاده ساده است که استفاده از مواد نه چندان مرغوب نیز آن را به شدت ارزان قیمت جلوه می داد . اما در نسل جدید همه چیز دگرگون شده به طوریکه رالف گیلز صراحتا در زمان رونمایی گفته بود که کیفیت آن اگ بیشتر از بنتلی و لامبورگینی نباشد ، کمتر هم نیست ! صندلی های جدید خودرو که از ترکیب کولار و فایبر گلاس ساخته شده ، در حدود 90 میلیمتر ارتفاع بیشتری نسبت به قبل داشته و همچنین ساخت شرکت ایتالیایی Sabelt است ، شرکتی که زیر مجموعه کمپانی برمبو بوده و هم اکنون با فراری همکاری دارد .

با روشن شدن صفحه کیلومتر دیجیتالی خودرو ، خواهید دید که رد لاین موتور از دور 6200 اغاز می شود ، محدود کننده الکترونیکی دور موتور نیز در 6400 دور فعال خواهد شد .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.