بعد از معرفی C4 Picasso حالا عضو جدیدی وارد خانواده C4 سیتروئن شده؛ یک خودروی مفهومی که براساس همان C-Cactus سابقی طراحی شده که سال 2007 میلادی برای نخستین بار به جهانیان معرفی شد.............
در طرفین بدنه کاکتوس از Airbumps استفاده شده که با کپسول های هوای جاسازی شده بر روی درب ها تاحدودی می تواند از شدت ضربات وارده به خودرو را بکاهد. یکی دیگر نکات جالب توجه کاکتوس اینست که سیتروئن کلاس آنرا هاچبک جمع و جور می داند درحالیکه از هر طرفی به او نگاه کنیم به کراس اور شباهت بیشتری دارد تا هاچبک!
هنوز اطلاعات دقیقی از جزییات فنی کاکتوس نیست؛ ماهم فقط همین نکته را می دانیم که نسل جدید Hybrid Air سیتروئن برای آن درنظر گرفته شده که مصرف ترکیبی آنرا به کمتر از 3 لیتر می رساند؛ همچنین به لطف پیشرانه PureTech که دیگر نیازی به پکیج باطری ها ندارد، مصرف شهری کاکتوس نیز تا 45% کمتر از پیشرانه های مشابه اش خواهد بود.
ابعاد این خودرو عبارتند از:
درون کابین کاکتوس بجای صفحه کیلومتر از یک نمایشگر هفت اینچی استفاده شده، در کنسول هم نمایشگر هشت اینچی لمسی دیگری بجای ادوات و دکمه های متعدد بکار رفته؛ همچنین ایربگ سرنشین درون سقف قرار گرفته و اهرم دنده نیز حذف شده است.